En urban dag

Måste bara dra ett litet inlägg om dagen, den har varit "OK, COOL"! Den började med att mina ögon öppnades och framför mig hägrade hela Sidney sett från ovan, en väldigt angenäm syn att starta dagen med helt enkelt. Efter en liten eftertanke kom jag då på att jag måste ha somnat i soffan i "Grabbarna grus från Jämshög"s lyxvåning på 72a våningen av World tower mitt i Sydney. När jag vände mig om så såg jag Elle, och Emil käkandes på en Hungry Jack-burgare. Han slängde över en till mig och jag högg in med en go känsla.

Det var ju så att vi festat dagen innan och styrt upp en lugn efterfest hemma hos dem. Efter ett farväl (eftersom de skulle hem till sverige samma dag) tog vi en kaffe på väg hem till oss. Idag skulle vi visst till IKEA! Vilket mysigt ställe det är alltså! Men främstbäst var ju ändå matkampanjen som stundades över en 4 dagars period. Såhär gick det till, lätt och slätt: 

Den summa man åt för i restaurangen fick man dra av på det man handlade, så nu gällde det att äta! och framförallt testa godsaker och så. Jag kom upp i $22 vilket är ungefär 150 kr, och det blev då alltså denna budget som sedan skulle handlas saker för, så nu är julklapparna fixade och lite glögg inhandlat! 
När vi kom hem hade Clive målarjobb åt tjejerna medans jag la mig och vilade/pluggade kaffe. Det är en konst det där, ska ni veta! och jag ska bli en riktigt kaffestekare så småningom!
Senare på kvällen så käkade vi indiskt och det var länge sen jag ätit så stark mat! smaken var dock utsökt!
Dagen avslutades med 80-tals disco på ett skumt men coolt ställe! nu är det sängen som gäller, tack för idag!
IKEA Sydney: 5½ / 7 Tim Tams

Kommentarer
Postat av: Doris matte

Inte behövde du köpa min julklapp i Australien och asa hela vägen hem.Lycka till med kaffe-plugg.Är det en leg.Barista examen på G?Bra att kunna för en som inte dricker kaffe:)

2011-12-17 @ 10:39:17
Postat av: Arja

Hej igen! Grabbarna från Jämshög är hemma igen, fick hälsningen ifrån er.Konstigt att ni fixade att träffas downunder. Ni tycks fortfarande ha det bra. Nu önskar jag er en GOD JUL!!!! Kramisar.

2011-12-20 @ 16:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0