Sydney, en stad, ett hem, ett liv.

Hejsan! Nu var ett faktiskt ett tag sen sist, men nu känner vi att det är dags igen eftersom vi i stundande stund sitter och planerar vår kommande resa. Efter snart två månader i Sydney är det nu dags att lämna den magnifikt fina staden för nya äventyr! 

Sydney har verkligen hjälpt mig att förstå charmen med att bo i en storstad. Även om jag inte orkar med trafiken och all hysterik så är det ändå trevligt! Det finns alltid något att hitta på, vilket vi har fått erfara eftersom vi knappt haft en kväll ledig till att bara chilla. Har man inget att göra så kan man dra till en av alla fina parker och grilla, vilket är helt gratis! Njuta av tillvaron och ta en öl, eller så tar man sig in i stan där det alltid är något på gång. 

(En av de grillar som finns i de flesta parkerna, for freee)


Vi har helt enkelt lärt oss att trivas här!
Vi har även träffat en hel del vänner för livet, skulle jag våga påstå. Ett par goa killar från kungsbacka, och två gubbar från västervik, våra kära roomies, Linn och Hannes och många fler! Så det är lite med tunga steg vi lämnar denna "familj" och drar vidare, men allt har sitt slut och nu nu var det dags! Dock Har Sydney lärt oss mycket, som att:

1. Göra kaffe
Detta är faktiskt en ädel konst i sig, och jag (Hugo) har fått genomgå en upplärning under tiden som jag jobbat med mina grabbar på jobbet, och kan nog ungefär kalla mig en barista nu!


2. Surfa
Också en ädel konst att bemästra, vi har fått grunderna nu och resten är upp till oss! och det aeger liv, ojojoj! Och vi gillar Wetsuits! 5 av 5 Tim Tams
(Surfcamp-ganget!)




3. svenska kyrkan inte är helt dum i alla fall. VI gick dit och fikade och träffade hur mycket gött folk som helst!


Vi avslutade vår vistelse i Sydney med att åka på surfläger i 3 dagar, vilket var hur kul som helst! Jag har velat surfa i hela mitt liv och det var verkligen en sån känsla att hoppa upp på brädan och åka med vågen in mot land, 5 av 5 Tim tams! Och Surfing är nog något vi kommer fortsätta med på vår resa längst östkusten!

Igår så cyklade vi in till stan och gick in på "Peter Pan Travels" mer än två timmar senare kommer vi ut, 17 000 kr fattigare, men en hel del att se fram emot längst östkusten!! Av vår erfarenhet så vet vi att det tråkigaste med att resa är att leta nya hostels hela tiden. Men det problemet är nu löst! Nu kan vi bara blicka framåt på ett par månader av resande och vi kan knappt bärga oss! Så fattiga men lyckliga lämnar vi Sydney, detta blir grymt!
Sista kvallen i Sydney spenderades pa basta satt ska ni veta! Vi hade bjudit in ett par vanner pa grillkvall hos oss och det hela blev ett enda stort kalas med mat och dryck, gitarr och mys! Efter detta sa rorde vi oss bort mot Sydneys partymekka "Kings Cross" dar vi mottes av mycket fest aven om det var en tisdagkvall, Sa vi tog vara pa tillfallet och festade hjarnet! Helt enkelt en grym avslutning av vistelsen har i Sydney
Peace Out, alla nära och kära!

Kommentarer
Postat av: johan e

Livin the dream! aight :) Låter som ni har det fint. Grymt. Hugz

2012-01-25 @ 10:14:36
Postat av: Linus

Ser att "The World-posen" hänger med ;) Keep it cool Boss så ses vi snart!

2012-01-25 @ 11:22:36
Postat av: Doris matte

Oj,oj oj...surfing safari.Det är nog inte det lättaste.Just den vågen verkade lite knepig.

2012-01-26 @ 11:19:19
Postat av: Kerstin

Ha en god tur framöver! Hoppas att ni får nytta av era nyvunna surfkunskaper. Här hemma är det vinter med snö, inte så mycket men än dock. Vi börjar planer för vårens alla äventyr. Kram

2012-01-29 @ 15:50:03
Postat av: Kerstin

God morgon!

På måndag kväll ska jag berätta om Australien (när jag var där). Tack för inspirationen jag får av er här på bloggen. Var är ni nu i världen?

2012-02-05 @ 09:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0