Den varma julen

Battre sent an aldrig? Klart det ar! Har kommer lite bilder fran var jul, vi hade det sa bra.
.
JULAFTON
(Klicka pa de sma bilderna for att se de i storre format)
.
.
Var julafton hade stora inslag av de svenska traditionerna aven om den spenderades i Australien. Innan Hugo hade slutat jobbet hann Johanna, Clive och jag aka till havet och ta oss ett dopp vilket alltid ar uppfraschande. Det kanske later konstigt att jobba pa julafton, vilket det hade varit i Sverige, men har har man anda ingen familj att spendera hela dagen tillsammans med sa det gjorde ingenting. Framat eftermiddagen samlades vi alla i lagenheten och forberedde den stora middagen. Julbordet blev hur gott som helst, vi lyckades!
.
Nar vi atit upp, smalt maten och njutit av en skal "risgrynsgrot" plockade vi fram vara julklappar. Det var val genomtankta presenter som vi bada tackar for. Hugo fick bland annat ett par nya badbyxor med elefantmotiv, riktigt snygga.
.
JULDAGEN
.
Julfirandet fortsatte for oss aven pa juldagen for det ar under den dagen australiensarna firar julen. Da gjorde vi som manga andra; packade picknickkorgen och drog till havet. Vadret var mirakulost nog riktigt fint denna dag, mycket sol och helt molnfritt. Vi vaknade tidigt, hoppade pa vara cyklar och slog lager pa en liten mysig strand i Sydney. Dar kryllade det av folk i tomteluvor och andra kostymer och det luktade gott om alla grillar.
.
.
Nar vi kande oss matta pa varmen cyklade vi hemat igen och lagade oss en fin middag. En battre juldag kan man inte onska sig, den inneholl det mesta. Vi far tacka Johanna for veckorna hon har delat med oss i Sydney, for bara dagarna efter jul akte hon tillbaka till Nya Zeeland. Jag tyckte det var skont med lite kvinnligt sallskap!
.
.
Nyar har Hugo redan berattar lite om och tyvarr hade jag inte med mig kameran den kvallen sa det finns inte sa manga bilder att visa.
.
Hoppas ert 2012 blir ett bra ar.
Pa aterseende!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Vad trevligt ni verkar ha. Det känns nästan som man deltar själv, när man läser era inlägg.

Nu är det vardag igen. Helgerna är över. Nu börjar vi planera inför våren.

2012-01-08 @ 19:18:07
Postat av: Arja

Oh...vad ni verkar ha det bra, en varm o skön jul. Här var den bara skön, inte varm. Vinden viner och regnet piskar. Önskar er en god fortsättning i ert

"nya land". Var rädda om er!!

2012-01-12 @ 18:51:34
Postat av: Maja

Nu är tentaperioden över och jag får äntligen en vecka helt utan skolarbete. Tack för hälsningen, den uppskattades jättemycket. Ni verkar båda trivas som fisken i vattnet, vilket gör en kamrat glad att se. Jag saknar er och det kommer bli svårt att träffa er igen sådär på vårkanten när ni kommer vara bruna som pepparkakor och vi bleka som snö, men jag ser verkligen fram emot det. Sköt om er. Kramar från Linkan

2012-01-12 @ 21:46:58
Postat av: världens bästa moster

Tack för härliga blogginlägg, vad mysigt ni har!!!

kram

Lena

2012-01-17 @ 18:18:41
Postat av: Jessie

Hej Elle! Gud va härligt ni verkar ha det där nere, ni är väldigt inspererande eller vad man säger :D jag är väldigt avundsjuk, jag vill också se världen men du får väll njuta lite för mig med så länge :D hoppas att ni har det jätte bra, hade varit jätte kul att Skype någon gång för att höra hur ni har det :D många kramar jessie

2012-01-20 @ 14:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0